Industria auto s-a bucurat de vară: ce spun datele despre vânzări

de: Andrei Tilimpea
01 09. 2022

Lynk & CO, Genesis, Cupra și Land Rover au avut creșteri mari, în timp ce șapte mărci au alunecat în teritoriu negativ, dar au învins piața.

Lynk & CO, Tesla, Genesis, Cadillac și Cupra au înregistrat câștiguri de trei cifre în vânzări în iulie. Între timp, MG, Rolls-Royce, Maserati, Aston Martin, Bentley, Dacia și Porsche au înregistrat creșteri procentuale de două cifre pe o piață europeană generală care a scăzut cu 11%.

Lynk & CO, care este un brand axat pe abonament, a avut o lună puternică, cu 1.525 de înregistrări ale hibridului său plug-in 01, în creștere față de doar 285 anul trecut, când intra pe piață.

Tesla a crescut vânzările cu 158%, până la 2.305 de vehicule electrice, condus de Modelul Y, care a reprezentat 1.893 de unități din totalul mărcii americane, potrivit datelor cercetătorului de piață Dataforce.

Marca de lux Genesis a Hyundai Group a crescut cu aproape 140%, la 196 de înmatriculări, comparativ cu doar 82 în iulie 2021, și pentru că tocmai începea să intre pe piață.

Cupra a crescut cu 104%, ajutată de cererea puternică pentru SUV-ul Formentor, care a înregistrat o creștere de 61% a vânzărilor luna trecută.

MG a crescut vânzările cu 80 la sută, la 7.105. Acest lucru a fost determinat de o creștere cu 39% a vânzărilor SUV-ului compact MG HS la 2.235 de unități.

Dacia continuă să crească

Porsche a crescut cu 16% din cauza cererii puternice pentru SUV-urile Cayenne (+48%) și Macan (+37%).

De asemenea, printre cele 27 de mărci care au înregistrat câștiguri în cursul lunii s-au numărat și Alfa Romeo, Lamborghini, McLaren și Polestar, potrivit Dataforce.

Întreruperile prelungite ale lanțului de aprovizionare, precum și creșterea prețurilor și scăderea încrederii consumatorilor au fost printre motivele scăderii vânzărilor din regiune.

Alfa Romeo a crescut înmatriculările în iulie cu 39 la sută, ajutată de cererea puternică pentru noul SUV compact premium Tonale.

Dacia a crescut cu 15 la sută, condusă de o creștere cu 28 la sută a vânzărilor pentru mini mașina electrică Spring, care este vehiculul electric numărul 10 vândut în Europa timp de șapte luni.

Alte mărci care au câștigat volum au fost Rolls-Royce (+60 la sută), Alpine (+53 la sută) și Aston Martin (+34 la sută).

Printre mărcile care au înregistrat scăderi, dar au învins în continuare piața, se numără Toyota, Mercedes-Benz, Citroen, Hyundai și Renault, care a scăzut cu 7%.